دولت تانزانیا از طرح خود با هدف مهار شیوع ویروس ایدز تا سال ۲۰۳۰ میلادی را رونمایی کرد. دولت تانزانیا در نظر دارد بیماری ایدز را تا سال ۲۰۳۰ میلادی در این کشور ریشه کن نماید.

دولت از طرح خود با هدف مهار شیوع ویروس نقص ایمنی انسانی (ایدز) تا سال ۲۰۳۰ میلادی رونمایی کرد.

خانم امی ندریانانگا (Ummy Nderiananga)، معاون وزیر دولت در دفتر نخست وزیری، مسئول افراد معلول در سخنرانی در مراسم جشن «روز بدون تبعیض برای افراد مبتلا به ایدز» در روز دوشنبه یازدهم اسفند گفت که برای دستیابی به اهداف دراز مدت باید چندین موضوع انجام شود.

وی گفت که اصلاحاتی در قوانین مربوط به افراد مبتلا به HIV در سال ۲۰۲۰ انجام شده است که امکان انجام آزمایش توسط خودشان را فراهم می کند.

 وی همچنین گفت که آنها اطمینان حاصل کردند، که داروهای ضد ویروسی ARV) ) به صورت رایگان در تمام مراکز درمانی کشور وجود دارد.

وی می گوید: «بهبود خدمات به افراد مبتلا به ایدز منجر به افزایش افرادی که از داروها ARV)) استفاده می کنند می شود در حالی که ما در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مبتلا داریم.»

وی افزود: «با برنامه ریزی جدید بودجه و بحث و گفتگو که قرار است به زودی آغاز شود، دولت برنامه های متوقف کردن موارد جدید HIV و در عین حال افزایش آگاهی در مورد این موضوع در سراسر کشور، انجام می دهد.»

به گفته وی ، هنوز مشکل تبعیض شدید و عدم آموزش به ویژه در مناطق روستایی وجود دارد در حالی که افراد مبتلا به HIV مخفی ماندن را انتخاب می کنند تا از تبعیض در امان بمانند.

کد خبر 4172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =